Felodimestivalen

        2010-02-07 @ 12:26:12 | TV / film | Kommenterer (3)
Snabb sammanfattning ang. melodifestivalen igår...

Ola - Helt okej låt, men ingen "shit-va-bra-han-kommer-vinna-hela-skiten". Utan BARA okej.
Jenny Silver - Hon kunde lika gärna stannat hemma. Samma tempo hela låten igenom, TRÅKIG, står och viftar med armarna hela tiden. Dessutom så har hon skitful hårfärg.
Linda Pritchard -  Jag gillar denna bryd sen innan, hon är kool. Älskar hennes röda flammande hår. Också helt okej låt, lite TEMPO iaf. Jag tänkte bara beyonce. 
Pain of salvation - Underbar röst och fin låt. Jag GILLADE verkligen. Men - passar det i en melodifestival? Jag somnade nästan. Gäsp.
Frispråkarn - Jag har inte så mycket att säga om detta bidrag. Mer än att jag inte står ut med rap och att jag verkligen förstår varför han är SINGEL.
Jessica Andersson - Well. Hjärta&smärta. Dystert. Tråkigt. Gäsp.
Anders Ekborg - Jovisst han sjunger bra. Men jag tyckte det var lite... töntigt...
Salem Al Fakir -  Är inget större fan av honom. Tycker alla hans låtar låter likadana. Får lite BWO-känsla..

Så... ja. Hade jag fått välja hade Ola och Linda gått vidare till final, och låtit pain of salvation och Salem gått till andra chans. Men men.. Linda åkte ju ut. Trist. Men tur att Jenny Silver eller frispråkarn åkte ut iaf.

Annars har jag inte mycket att tycka till om första delfinalen.. tyckte det var rätt tamt. Dolph Lundgren räddade allt med sitt uppträdande :} han är ju bara för kool han. Jag ser han som någon actionfigur i en tecknad barnfilm, haha.



Kommentarer
Sebbe

MYCKET bra skrivet, stämde helt, förrutom att Pain Of Salvation är allmänt dåliga vad dem än gör, men han sjunger bra, för han är ju hårdrockare, och Salem kunde också stannat hemma, han vet ju inte vad musik är överhuvudtaget, vinner han skiten så ska jag starta opinion! För i helvete att dem ska skämma ut sverige igen o hamna sist med sån dynga :P



2010-02-07 @ 16:53:53
catrin

Kan inte mer än hålla med dig verkligen.

Men de där Pain of salvation blev jag lite besviken på.. När jag såg dem tänkte jag bara: shit nu kommer de bli nåt med drag i- najs!! men den kändes de som om den inte ens började.. BESVIKEN!! Om man ska ha sån klädstil och sånt som de hade så MÅSTE man ha go som fan i låten =P



2010-02-09 @ 20:16:53
Catrin

Kan inte mer än hålla med dig verkligen.

Men de där Pain of salvation blev jag lite besviken på.. När jag såg dem tänkte jag bara: shit nu kommer de bli nåt med drag i- najs!! men den kändes de som om den inte ens började.. BESVIKEN!! Om man ska ha sån klädstil och sånt som de hade så MÅSTE man ha go som fan i låten =P



2010-02-09 @ 20:17:11
URL: http://catrinlilla.blogg.se/

Lämna ditt meddelande här!

Namn:
Jag är här ofta, kom ihåg mig!


E-postadress: (visas bara för mig..)


Din blogg/hemsida:


..och din kommentar här, tack!


Trackback




Mer om mig här...  









RSS 2.0