Underbara måndag.

        2009-12-28 @ 22:35:48 | Vardagligt | Kommenterer (0)

Gokväll :]
Idag har jag varit effektiv för att vara jag. Har hunnit både det ena och det andra faktiskt. Dock var jag lite smått förvirrad imorse när jag skulle iväg med bussen. Kunde inte hitta mina nycklar nånstans minsann. Blev förbannad, letade igenom hela lägenheten, svor och hade mej. Ringde till och med mamma och beklagade mig. För att till slut inse, att dom legat i min jackficka hela tiden. I min jacka som jag haft på mej hela tiden medans jag sprungit runt och letat. Ja så kan det gå när man är en Johannah. ;]

Iaf, tog mej ner i stan, gick in på Zebra på odd molly rean. Typ ingenting kvar. Sen kan jag tycka att det är lite otrevligt av personal att inte hälsa när man kommer in i en butik utan bara stå och glo både när man kommer in och går..? Servicekänsla det där. Säger ingenting om det är en stor butik och det är stressigt och mycket folk, men nu var det denna lilla butiken, 2 i personalen och EN kund - jag. Tycker bara sånt är dåligt. När jag jobbade i butik var det A och O med kundbemötande. Men inte överallt tydligen. Jaja, skitsamma. Hittade mej en nyårsklänning, en supersöt en :] Den är i siden och champagnefärgad. Ni får säkert se bilder sen. Inhandlade även lösfrallor och hårfärg. Vill ju ha lite rött i mitt hår men tyvärr håller den färgen ingenting i mitt hår utan  mattas ut direkt när jag tvättat håret ett par gånger. Trist. Jag som trodde jag skulle slippa färga håret så ofta när jag inte längre är blond. Tjiii fick jag..

Sen gick jag och solade samt köpte mig en bagel på bagel's café. Sjukt gott! Gick till biblioteket och försökte hitta lite böcker till skolan. Och det kan man väl säga att jag gjorde. Närmare bestämt sju böcker följde med mig hem. Jag satt på bibblan ett tag och läste och hade hjärnan på högvarv, men sen var där en störig j*vel som satt brevid mig och svor och pratade med sig själv framför sin dator. Och rapade. Hela tiden. Det störde min koncentration tillräckligt mycket för att jag skulle ta beslutet att bege mig hem istället. Det var redan massvis med folk överallt, ingen plats att sitta och plugga inte. Annars kan jag tycka det är skönt att komma hemifrån när man just ska plugga, för det är lätt att börja med andra saker när man pluggar hemma. Men iaf, så åkte jag hem, och läste och gick igenom mina böcker. Jag är så van att hämta information via googlande nuförtiden, inser hur krångligare det blir att hitta information i böcker. Jag är helt datorfixerad i mig själv, sköter ju nästan allt via min kära dator ;] Men jag har hittat massor av information nu och det var det jag var ute efter, så. Nu ska man bara gallra ut det väsentliga. Gah. Men men, det löser sig. Känner mig inte så jätteambitiös just nu, svårt att plugga när det händer så mycket med jul och nyår och man ska hinna med allt möjligt. Men det löser sig. Det gör det alltid.

Nu ska jag sova så jag kommer upp imorgon. Ska ha möte i min grupp och sådär i skolan. Sen ska jag hem till syrran med kids och sova där tills onsdag.

Babbel babbel, gud va mitt huvud babblar. Hjärnan e fortfarande igång. Men nu får den va tyst med sig så jag kan sova. :}


Kommentarer

Lämna ditt meddelande här!

Namn:
Jag är här ofta, kom ihåg mig!


E-postadress: (visas bara för mig..)


Din blogg/hemsida:


..och din kommentar här, tack!


Trackback




Mer om mig här...  









RSS 2.0