Kosta Outlet ♥

        2009-12-05 @ 23:14:53 | Vardagligt | Kommenterer (1)

Idag blev det faktiskt lite nya shoppingäventyr. Nu bar det minsann av till Kosta som ligger utanför Växjö där dom har en stooor outlet! Både märkeskläder och konstglas så klart, från Kosta Boda. Jag har inte brytt mig speciellt mycket om konstglas förut, men eftersom jag är uppväxt med två föräldrar som är galna i antikt&design så har man ju lite humm om den världen trots allt, och jag har börjat gilla de nya moderna konstglaset, faktiskt. Mamma är tokig i glaskonstnären Ulrica Hydman-Vallien och hon har massvis av hennes verk, hon är nästintill besatt. Hehe. Jag gillar också hennes konst fast jag har fattat tycke för 2 av de nyaste konstnärerna, Ludvig Löfgren & Åsa Jugnelius. Hittade en hel del jag ville ha av dom två kan jag säga! Men ena vasen jag ville ha kostade 2600 spänn, mjaee... ^^

Köpte iaf med mig 2 st mini mine glas av Ulrika, som jag har satt ljus i, sen fick jag ett större rosa mineglas av mamma :} Finfint de! Samlar till mitt flytta-till-ny-lägenhet-förråd, har en del nu haha.

Sen kikade jag NATURLIGTVIS på märkeskläderna.. mumma... köpte en Odd Molly kofta! Så fin <3 Älskar det märket, tyvärr är det ju lite dyrt om man säger så.. hittade en kappa för 3000 spänn liksom. Humma.. Men koftan är min nu iaf. Den var ju inte billig trots att det var outlet kan jag säga, men skitsamma, nu unnade jag mig den här söta koftan och det tänker jag inte ha ngn ångest över! En liten juleklapp till mig själv :} Ni får kanske se en bild på den imorgon, just nu hänger den i garderoben och sover.

Köpte även en krustång och lite andra småsaker. Jag kan för övrigt verkligen rekommendera er att åka dit! Det fanns förutom en drös konstglas MASSVIS med kläder (märkes), barnkläder, skor, väskor, glitter outlet, port land (typ som lexington, finfina inredningsprylar) med mera. Det tog 2 timmar att köra dit, men det var det helt klart värt.

Nu ska jag soooooooooova.
Imorgon blir en lugn hemmadag för en gångs skull.
Jag vill SÅ ha glasskulpturerna nedan av Åsa.. Läppstift & nagellack.
Så fina. Kostade dock 700 spänn styck..




design by Åsa Jungnelius






Mine av Ulrika Hydman-Vallien (det rosa fick jag, de svarta köpte jag två små av)





Lite glas då.. Var helt rädd att jag skulle välta ner något, KLUMPIG som man är.. Här fanns ju glas för miljoner.




design by Ludvig Löfgren






Kommentarer
t a k a i ♥

ååh jag vill också ha en sådääär D: astuff ju, speciellt nagellacket hihihi



2009-12-06 @ 01:27:54
URL: http://takai.blogg.se/

Lämna ditt meddelande här!

Namn:
Jag är här ofta, kom ihåg mig!


E-postadress: (visas bara för mig..)


Din blogg/hemsida:


..och din kommentar här, tack!


Trackback




Mer om mig här...  









RSS 2.0