Huvudvärk och minusgrader

        2009-12-17 @ 21:52:29 | Vardagligt | Kommenterer (0)
Brrr och fytusan vad kallt det varit idag! Väääldigt, väldigt kallt med -7 för en liten skåning. Håller mig gärna inomhus när det är så här kallt. Iiiih. Det ska visst komma mer snö imorgon har jag hört rykten om. Det är såklart mysigt med snö, men det ställer även till en del. Hoppas det inte inträffar för mycket trafikolyckor och skit nu! Hört om många avåkningar och välta lastbilar på motorvägarna, usch usch..

Har i övrigt haft en allmänt jobbig dag. Haft en ordentlig huvudvärk som inte velat ge med sig på hela dagen. Efter lunch blev det bara värre och värre. Fick ta två panodil och krypa ner i sängen direkt när jag kom hem från skolan. Har varit en sån där tung huvudvärk som gör fruktansvärt ont bara man rör lite på huvudet. Skitjobbigt, och speciellt i skolan där jag känner att jag vill vara helt fokuserad. Kan inte fokusera eller koncentrera mig när jag har så ont, och jag känner mig helt oengagerad i och med det, vilket är jobbigt. Speciellt när jag känner att jag behöver vara med och va helt koncentrerad och ha fokus. Då blir huvudvärken bara ännu värre. Usch.. Ska bli så skönt med nya lokaler nästa vecka, de lokalerna vi är i nu är ICKE bra för mig som linsbärare. Funderar på att skippa linserna imorgon bara för det och använda glasögon för det är riktigt jobbigt för mina ögon med så torr luft.

Imorgon har vi iallafall sovmorgon tills 10, gud va skönt. Också är det fredag också... hääärligt. På lördag kommer min lilla systerson och ska sova här. Vi tänkte att vi skulle åka lite pulka och passa på att njuta av vintervädret medans man kan, vem vet när det försvinner igen. Man är som sagt inte så bortskämd med snö och självklart är det underbart för alla ungar att njuta lite av snön när den väl är här!

Undrar om vi får en vit jul i år?... Jag litar inte på några prognoser, man vet inte helt säker förrän det är självaste julafton minsann. Nu ska jag gå och tvätta bort sminket och slappa i soffan en stund innan det är sängdags.

Jag börjar känna mig förkyld! :/
Vill inte, har inte tid med sånt trams nu!
Är sugen på glögg. Ska nog ta mig tusan värma mej en skvätt.
Det är jag värd ;)

Kommentarer

Lämna ditt meddelande här!

Namn:
Jag är här ofta, kom ihåg mig!


E-postadress: (visas bara för mig..)


Din blogg/hemsida:


..och din kommentar här, tack!


Trackback




Mer om mig här...  









RSS 2.0