Day #2.

        2009-12-16 @ 16:51:19 | Vardagligt | Kommenterer (0)
Hemma igen efter andra dagen i skolan. Det känns bra än så länge, men är helt slut i huvet och det var jag när jag kom hem igår också, trots att vi bara gick 2 timmar igår. Haha. Men jag var tydligen inte ensam om att vara det, det är så mycket nytt nu, alla nya intryck och människor och en helt ny studieteknik som man aldrig varit med om tidigare. Men det ska nog bli bra när man väl kommer in i det. Man kommer vara snurrig och trött i huvudet en period nu tror jag.

Imorgon ska det komma två tjejer som går andra året på denna utbildningen. Känns bra, för då kan man höra deras synvinkel på utbildningen som studerande. Kommer bli massvis med frågor till dom gissar jag på. Nu innan vi slutade fick vi veta vilka grupper vi hamnat i inför vårt första "Case". Hade jag orkat skulle jag förklara vad Case innebär men jag orkar inte det nu. Det är iaf en del av den studieteknik som vi ska arbeta med i denna utbildningen. En teknik som tidigare mest använts av läkar- och socionom-studerande, vad jag har hört. Känns både kul och jobbigt med en ny studieteknik. Hoppas det kommer funka bra iallafall.

Har så ont i mina små fötter!
J*vla stövlar som jag hade på mig igår. Skavsår och vattenblåsor nu, ajajaj. Kan knappt gå.

Mamma är och handlar, väntar på att hon ska komma så jag kan börja göra spagetti och köttfärssås. Är hungriiig! På lunchen var jag och två klasskompisar på BK och käkade. Jag som inte skulle äta sånt där! AJA. Ska bara ta det luuugnt resten av kvällen, har gjort det som skulle göras för morgondagen så nu kan jag bara slappa.

DET ÄR VINTER I SKÅNE!
Snön yr utanför fönstret. OCH VET NI VAD? Det verkar lägga sig.
Till helgen skulle det bli -12 här nere. Då dör jag nog en liten skvätt.
Ska hålla mig inomhus så gott det går  ^-^






Kommentarer

Lämna ditt meddelande här!

Namn:
Jag är här ofta, kom ihåg mig!


E-postadress: (visas bara för mig..)


Din blogg/hemsida:


..och din kommentar här, tack!


Trackback




Mer om mig här...  









RSS 2.0